vrijdag 17 augustus 2007

Dag 13 – It’s a rainy day


Dag 13 – It’s a rainy day
Vrijdag 17 augustus 2007

De dag begint met regen en eindigt met regen, zoals het er nu uit ziet. Soms regent het wat minder en dan regent het weer wat meer. Maar het blijft gewoon regenen en dat is niet leuk. Valt dus niet veel te vertellen, als je het hotel helemaal niet uit geweest bent. Waarom zou ik me kleddernat laten regenen? Hier binnen is genoeg te doen.



Allereerst nog even de avond van donderdag. Er was weer live muziek in de bar. Althans een beetje half live. Een band van 1 saxofoniste, een zangeres en een zanger en een laptop met heel veel muziek erop. De zang en saxofoon waren dus erg live en de rest erg niet live, maar de kwaliteit was er niet minder om. Tot en met half een uitgehouden om daar naar te kijken en van te genieten.



De oppperbedienster, inmiddels ook wel Heidi genoemd, kwam weer onmiddelijk op mij af. Ik was zelfs nog in het stadium van: blijf ik hier naar kijken of ga ik op tijd naar bed. Maar ze had mij al drie dagen niet gezien en was blij, dat ik toch niet vertrokken was. Uiteraard kwam ze gelijk maar even de bestelling opnemen, die ze (ook weer uiteraard) door een van haar ondergeschikten liet brengen. Ik kreeg zelfs een hand en ze wilde nu toch wel precies weten, wanneer ik het pand echt definitief zou gaan verlaten. natuurlijk vertelde ik dat het zaterdag werd in plaats van zondag door dat formule 1 circus; dat maakte zichtbaar indruk! Nadat ik deze gebeurtenis samen met de wensen voor een goede vlucht naar Toronto (Hattie vliegt wat af) per SMS naar Palm Beach verstuurd had, kwam hier de waarschuwing van een “oude” rot: ”Be careful of her Peter, she’s probably more liasons with male guests at the Stanglwirt than anyone would want 2 know—she’s looking 4 a cute rich guy and u fit the descripton". Hattie waakt nog steeds een beetje over mij als een lieve moeder [grin].



Vandaag dus maar eens even lekker met de Apple bezig geweest en mij zeer verwonderd over de integratie van de programma’s die tot iLife07 behoren en dat met name het iPhoto programma en iDVD. Ik ben dus een hele leuke DVD aan het maken met menuutjes en mijn foto’s en flimpjes erop. De tijd vloog voorbij moet ik zeggen. De andere twee laptops komen er niet meer aan te pas moet ik eerlijk bekennen. Zeker voor het grafische werk is Apple zijn tijd ver vooruit, in tegenstelling tot de koers van het aandeel de laatste dagen, die is weer terug gegaan in de tijd. maar dat zal voor het einde van het jaar wel weer allemaal goed komen.



Toch nog en kleine overdenking. Volgens het laatste bericht van mijn lieve buren, die zo verschrikkelijk goed op mijn brievenbus en huis passen, kan ik zondag toch ook al weer om 17:45 in mijn appartement terecht. Ik ben dus wel gaan twijfelen over het exacte moment van de terugreis. Wat is nu belangrijker? Die extra nacht in de Stanglwirt (zaterdagavond komt de DJ weer langs) en bijbehorend fantastisch diner, of een dag eerder weer in het eigen huis en ook nog kunnen meegenieten van de rondscheurende formule 1 wagens? Ik ben er nog niet uit, u zult het via dit medium wel vernemen. Als er morgen aan het begin van de avond geen nieuwe Blog staat, dan ben ik waarschijnlijk onderweg. Een duivels dilemma? U kunt uw aad en advies kwijt op peter@pjvd.nl. We maken er een soort poll van.



Vandaag heb ik het foto apparaat niet ter hand gehad, maar ik wilde deze Blog toch wel een beetje opleuken met wat grafisch materiaal, dus heb ik nog even wat foto's van afgelopen week erbij gezet. Ter compensatie van de wat summiere beschrijving van vandaag.

Peter.

Muziektip Elvis Presley (uiteraard op zijn sterfdag) met Wooden Hart

Hier nog even de tekst (gemakkelijke vulling heet dat):

Can't you see
I love you
Please don't break my heart in two
That's not hard to do
'Cause I don't have a wooden heart
And if you say goodbye
Then I know that I would cry
Maybe I would die
'Cause I don't have a wooden heart
There's no strings upon this love of mine
It was always you from the start
Treat me nice
Treat me good
Treat me like you really should
'Cause I'm not made of wood
And I don't have a wooden heart
Muss i denn, muss i denn
Zum Staedtele hinaus
Staedtele hinaus
Und du, mein Schatz, bleibst hier?

There's no strings upon this love of mine
It was always you from the start
Sei mir gut
Sei mir gut
Sei mir wie du wirklich sollst
Wie du wirklich sollst
'Cause I don't have a wooden heart





Geen opmerkingen: