maandag 6 augustus 2007

Dag 02 - Uitrusten




Dag 02 – Uitrusten.
Maandag 6 augustus 2007


Uitrusten waarvan? Van een goede nachtrust. Van een niet al te inspannende reis? Of van de verwerking van de voor mijn doen toch wel riante alcohol intake van gisteren? Nee, meer van het afgelopen halfjaar denk ik zelf. Vandaag nog geen trek om met het toch al warme weer een grote tocht te gaan maken. Ik maak me wijs, dat ik eerst toch even aan de hoogte moet wennen en derhalve vandaag rustig aan moet doen. Ik ben het snel met mijzelf eens.

Om 08:45 schuif ik aan bij het ontbijt. Ik begin de dag vandaag toch maar met een miniem ontbijtje. Twee broodjes en een croissant, voorzien van kaas en jam en bijgestaan door een pot koffie. Hier maakt Stanglwirt duidelijk zijn winst en kijk ik hoe een tafel verder de meest excentrieke zaken vanuit het buffet meegenomen worden. Een groep van 8 vers
chrikkelijke kakkers. Pa en Ma (in de 60) en drie kinderen en hun aanhang, zo schat ik in. Zonnebrillen in het hoofd, zoals onze X-Factor man, en de duurste outfits. De moeder is vandaag jarig en Stanglwirt komt met een hausgemachte Sachertorte met vuurwerk op de proppen. OK hebben we dat ook weer gehad, het moet niet gekker worden. Bij mijn derde bak koffie check ik nog even de koersen en word daar niet echt vrolijk van, maar ik was al zo vrolijk en het kan de pret zeker niet drukken.

Hoewel ik nog geen zin heb in een grote wandeling, moet ik echt wel nieuwe bergschoenen hebben. De hakken zijn aan de zijkant gebarsten door ze in de meterkast thuis op twee verwarmingsbuizen te plaatsen. Maar ze waren sowieso toch al aan vervanging toe. In Ellmau zijn de huidige ook gekocht en zullen de nieuwe ook wel aanwezig zijn. Na opmeting van de voetjes wordt een kopie (alleen nog wat robuuster en van het merk Lowa) ten tonele gevoerd. Voelt gelijk goed en de koop is snel gedaan. De oude blijven achter (op verzoek); deze worden opgekalefaterd en gaan een tweede leven in Bulgarije tegemoet. Zo, mijn sociale gezicht voor vandaag ook weer getoond.
Dan de auto maar even parkeren in het centrum van Going voor een fotorondje. Het is vandaag nog mooi weer en je weet het hier maar nooit. Er is nog maar weinig veranderd ten opzichte van een aantal jaren terug. Daarna terug naar Stanglwirt, waar ook alles even goed op de foto wordt gezet. Zwembroek wordt ook toch maar hier aangeschaft. Wel zo gemakkelijk die winkel schuin tegenover je kameringang.



Lunch vandaag ook nog maar even rustig aan. En even lekker een boek pakken om wat te lezen. Ik heb grote plannen deze vakantie. Drie boeken meer, waarvan een al half op weg is. Wat een luxe. Om ca 14:00 besluit ik om toch maar die nieuwe schoenen aan te trekken. Ze roepen zo hard. Dus de driekwart broek aan (labeltjes hingen er nog aan) met bijbehorend shirt en de stoere stappers. Eens kijken hoe dat gaat en hoe de knieën en enkels het doen vandaag. Gelijk maar aan de overkant van de grote provinciale weg een smal pad omhoog. Door die nieuwe schoenen lijkt het wel vanzelf te gaan. Ik ga hoger en hoger. Op een gegeven moment een bord met nog maar een half uur naar het Hollenauer Kreuz. Dat is toch te veel voor vandaag en ik kies weer een andere weg naar beneden, terug naar het dorp. Deze weg – die ik in het verleden regelmatig met de fiets omhoog heb geprobeerd te rijden is beroemd om zijn steekvliegen en er blijkt nog niets veranderd te zijn. Terwijl ik een paar gevangen steenbokken fotografeer wordt ik haast aan beide armen leeggezogen door die rotvliegen. Blazen helpt niet, je moet echt slaan. Dus maar weer snel verder naar beneden. De knieën houden het goed en de schoenen zijn helemaal goedgekeurd.



Terug in het hotel besluit ik die nieuwe zwembroek dan maar uit te gaan proberen. Tot drie keer toe had de verkoper een kleinere maat moeten aanreiken. Of hij heeft er geen verstand van, of hij had te veel van die grotere maten, of ik blijk toch wel een veel goddelijker lichaam te hebben, dan je op het eerste gezicht zo zou zeggen. Ik wilde het maar bij het laatste houden. Ik blijk het zwemmen nog niet verleerd te zijn en na een half uur hou ik het voor gezien. Nog even lezen en het BLogje voor vandaag even bijwerken voordat ik mij met ziel en zaligheid op het diner ga storten.

Het menu van vanavond:

Salate mit hausgemachten Dressings vom Buffet
Consomme mit Leberknoderl
Eierschwammerlrisotto mit Weissweinschaum
Geschmorte Rinderroulade mit Pilze und gemischteb Blutengemuse
Topfenmousse mit Himbeerragout
2 Prosecco (in bar)
Viertel Gruner Veltliner
Viertel BlauFrankische

En bij de meeste gangen kon ik nog kiezen uit 2 of 3 opties. Ik moet wel heel veel gaan golfen of wandelen om een beetje op gewicht te blijven.

De Schnapps durfde ik niet aan, anders zou ik helemaal niet meer kunnen typen. Terwijl Zucchero op de achtergrond klinkt hier in de bar en ik geniet van mijn doppio neem ik afscheid voor vandaag. Morgen de eerste golfles. Ik ben benieuwd en u zult het horen.

Ciao e u bacio per tutte amice,

Peter.

Muziektip van vandaag : Pur - Abenteuerland

Geen opmerkingen: