zondag 5 augustus 2007

Dag 00 - De Voorbereiding

Dag 0 – Voorbereiding


De week voorafgaand aan een vakantie isaltijd hectisch. Het is altijd net of we nog even willen laten zien dat weonmisbaar zijn en dat we ook nog eens een paar weken vooruit kunnen en moetenwerken. Vreemd verschijnsel, maar het is er nu eenmaal ingeslopen. En dan hebje ook nog van die mensen, die na zo’n verschrikkelijke stress week, op delaatste werkdag op diezelfde avond nog gewoon achter het stuur gaan zitten om de nacht maar eens even door te rijden en met moeder de vrouw en de kinderen zo snel mogelijk de dagelijkse beslommeringen te ontvluchten en als een streep naar het zuiden te rijden.

Nu heb ik geen moeder de vrouw, dus dat schiet al een beetje op, laat staan kinderen, dus is het voor mij niet moeilijk ook hier maar weer eens mij van de massa te onderscheiden. Hoewel die hectische week toch nog wel een beetje van toepassing is. Natuurlijk het weekend voorafgaand aan die laatste week al enig werk verricht en gewoon gezorgd,dat deze week op de donderdag eindigt. Dat heet dan time management met een mooi woord, maar in mijn optiek is het gewoon slim plannen.Maar dan is het natuurlijk nog niet gedaan. Stoer roep ik dat ik geen moeder de vrouw moet vervoeren, maar als het dan gaat om je huis schoon achter te laten, de vereiste boodschappen te doen en alles wat je nodig hebt bij elkaar rapen en ook nog eens efficiënt ver- en inpakken, dan vraag je je weer eens af of een vakantie nu wel of niet zo leuk is. Aan het einde van het verslag van de komen de 2 weken zult u het weten. Ik zal het eerlijk opbiechten.

Maar als er dan ook al wat twijfel is, dan moet je toch – zoals ik dat de restvan het jaar ook gewend ben te doen – de werkelijkheid een handje helpen.Dus wordt de vervanger van moeder devrouw de golfset(met de boeking van een heuse 5-daagse cursus op zak) en worden de kinderen vervangen door een drietal laptops. En voor kinderen schijn je een hoop temoeten meenemen (ook een beetje afhankelijk van de leeftijd), maar voor laptopsook. Voedingen, verlegsnoeren, aansluitsnoeren voor van alles, codes enwachtwoorden, CD’s DVD’s en misschien nog wel wat handboeken ook (zeker als ikmij op het Apple vlak wil gaan verdiepen). En dan nu maar hopen, dat er een goede internet verbinding bestaat, anders zijn we helemaal zo klaar en leggen we de kids op bed en vertellen we ze dat ze twee weken hun mond moeten houdenen verder ook niet te eten krijgen. Spartaanse opvoeding, daar hou ik van.

Maar dan is het eindelijk zaterdag geworden en dan beginnen de voorbereidingen pas echt. De lijstjes zijn bijgewerkt, de gedachten zijn gevormd en nu moet het er dus echt van komen. Thuis wordt alles nog even goed schoongemaakt. Ik lijk wel een echtehuisman . En dan nog even de stad in, nadat bij Albert Heijn alles voor de heenreis is ingeslagen. En in de stad vind ik een mooie oplossing voor al die mee te nemen elektronica. Een gigantische koffer met wielen voor maar 25 euro. Dat is gemakkelijk. Alleen al voor het heen en weer slepen naar de auto. En nu hoef ik al die spullen er niet de avond de voor al in de auto te leggen. Kan gewoon ’s ochtends direct mee naar beneden. Inmiddels is het al 20:10 en moet nog alles gaan pakken, dus het is de hoogste tijd. Morgen als het goed is weer een update.

Ik hoop u allen weer als trouwe lezers aan mij te kunnen binden. De wekelijkse column van Youp van ’t Heck is ook een beetje op vakantie, dus moet u het met mij doen. Ik dank u alvast voor alle aandacht.

Peter.


Muziektip voor vandaag :Kusjesdag van K3

Geen opmerkingen: