zondag 5 augustus 2007

Dag 01 - Die Anfahrt

Dag 1 – Die Anfahrt

Na ca 4,5 uur slaap maakt de wekker hier een abrupt einde aan om 04:00. Ik weet dat meer dan tijd genoeg heb, dus draai mij eerst nog maar een keertje om. Vroeger zou ik direct – sneller dan ooit – naast mijn bed hebben gestaan, maar je wordt wat ouder hè. Maar om kwart over vier sta ik onder de douche en haal de baard van twee dagen eraf, zodat ik er weer even af ben. De laatste spullen worden in de grote nieuwe koffer gezeten samen met de aktetas verlaat ik als een dief in de nacht het pand. Beneden in de garage blijkt, dat de koffers niet naast elkaar kunnen liggen, dus dan maar staan en ook niet in de lengte. De klep kan in ieder geval maar ternauwernood dicht.

De oprit naar de A16 in noordelijke richting – om via Terbregseplein naar de A20 de richting Utrecht op te gaan – is wegens werkzaamheden afgesloten. En aangezien ik toch nog moet tanken, rijd ik door Capelle naar Schollevaar om daar de boel vol te gooien met de plaatselijke Total diesel. Iets voor half zes rij ik daarvandaan. Op naar het zuiden, waar de bergen zijn.

De planner geeft aan 13:24, maar dat is weer zo’n zonder rusten tijd. Maar omdat in Duitsland de teller regelmatig de 190 opzoekt, knabbel ik steeds wat van die tijd af en gebruik de gecompenseerde tijd als rusttijd, Echter om ca 09:30 lijken ineens overal vandaan toeristen op te duikelen. Rijen bij de benzinepompen het gevolg. Ik besluit daarom maar voor de eerste en enige tankbeurt een zogenaamd Autohof op te zoeken. Even van de weg af, geen rijen en nog goedkoper ook (Audax zal er blij mee zijn).

Rond München staan grote files. Niet alleen door het grote verkeersaanbod, maar ook door een aantal ongelukken. Mijn routeplanner weet een alternatief, en omdat Audi hier zo dicht bij huis is, ga ik een keer met hem mee. Het gevolg is, dat ik helemaal geen file zie, maar des te meer van het Beierse woud. Uiteindelijk kom ik om 14:30 aan in het hotel.

Ik moet nog even wachten op mijn kamer, maar word verblijd met een prosecco. Om 15:15 ben ik aan de beurt. Mijn spullen worden uit de auto gehaald en op de kamer gebracht en ook wordt de auto even in de parkeergarage gezet. Wat een luxe. Mijn kamer is haast even groot als mijn appartement thuis, maar hier heb ik een eigen jacuzzi. Alleen het is nog even zoeken naar de vaste verbinding in de hotelkamer. Volgens de receptie moet die er zijn, maar ik kan hem niet vinden. In de bar is alles draadloos en zo kom ik ook nog aan de nodige versnaperingen. Glaasje jus: 5 euro. Worden gezellige weken!

Om 18:00 is de rondleiding door het gehele complex en je hebt er een landkaart bij nodig. Langs alle attracties die het hotel rijk is. Daarna nog even een welkomstdrankje op kosten van de baas en voor dat je het weet heb je 4 prosecco’s op. Wel prettig kennisgemaakt met een van de twee ongetrouwde dochters van de eigenaar.

Daarna dan maar naar het diner, waar ook nog eens een viertel Gruner Veltliner wordt achter over gelsagen. Dat ik nu nog kan tikken op de computer, zal wel aan de ijle lucht liggen. Het diner is vanavond een buffet en dat is werkelijk fantastisch. Spek, parelhoen, rosbief omlijst met natuurlijk rocula en nog veel meer gezond is heerlijk. Voorafgegaan door een echte gerstensoep en veel vers fruit na (was die slagroom nu echt nodig?). Straks nog een koffie in de bar. Vanavond maar niet al te laat naar bed. Morgen is er weer een dag.

Muziektip van vandaag : Ben liebrand mix (maak niet uit welke, ik heb ze vandaag de gehele dag door keihard gehoord!!)

Hier wat impressies van mijn kamer:











Morgen in ieder geval nieuwe bergschoenen kopen en ook een zwembroek. Ik heb een uur gezocht thuis, maar niet gevonden. Ik kon hier in het hotel er lvast een kopen, maar die had een echte Stanglwirt prijs, dus dan maar morgen even.

Gute Nacht, Freunde!

Geen opmerkingen: